Mezarından Dirilen Katil: 1. Bölüm

Sunay aç artık şu lanet kapıyı!" Sunay son notlarını aldıktan sonra çalışma masasının başından kalktı. Çelikten yapılma, ahşap renkli kapıyı araladığında karşısında Başkomiser Ekrem duruyordu. Sunay kapıyı açtığında Ekrem hızlıca içeri daldı. Sunay'ın evi fazla büyük değildi; iki oda, bir salondan ibaretti... Sunay yarı meraklı, yarı neşeli bir  gülümsemeyle; eski, kaplaması aşınmış koltuğuna oturdu. Ekrem sinirli bir şekilde "10 dakikadır kapının önünde senin kapıyı açmanı bekliyorum; sırıtmayı kes!" dedi. Sunay suratındaki gülümsemeye nazaran daha ciddi bir cevap verdi "Notlarımı gözden geçirirken yarı da kesmeyi sevmiyorum. Dua et, sadece 10 dakika bekledin" dedi, ardından daha sinsi bir gülüş atarak "Hem teknoloji çok ilerledi, gelmeden önce arayabilirdin" Ekrem alışkındı Sunay'ın davranışlarına ama bu akşam ayrı bir telaş içindeydi "Zaten daha fazla bekleyemezdim. Şuan bir olay yerine gidiyorum, geçerken seni de almak istedim; çünkü olay çok karmaşık" dedi. Sunay bir anda ayağa fırladı "En başta söylemen gereken şeyi en sona bırakıyorsun! Üzerime bir şeyler alayım çıkalım. Detayları arabada anlatırsın" dedi. Sunay'ın giyinmesi 5 dakika sürmemişti. Hızla evden ayrıldılar.

Ekrem arabayı çalıştırırken, Sunay emniyet kemerini bağlıyordu. Araba harekete geçince Sunay paltosunun yakalarını yukarı kaldırdı. "Arabanın içi dışarıdan daha soğuk!" dedi. Ekrem yüzünü ekşiterek "Dışarısı kaç derece haberin var mı? Merak etme birazdan ısınırsın" dedi. Sunay pencereden dışarı bakarak "Olayı anlat" dedi, sesi havadan daha soğuktu. Mevzu bahis cinayetler ve katiller olunca ikisi de son derece ciddi oluyorlardı. Ekrem'de aynı ciddiyetle "Olay gerçekten karmaşık duruyor" dedi, ardından devam etti "Bu gece saat 23:00 gibi bir cinayet ihbarı yapıldı. Ben ve yardımcım Serkan hemen olay yerine gittik. Maktül orta yaşlı ama daha genç duran bir kadındı. Boğazı derin bir şekilde kesilmişti ; tahminime göre katil geniş ağızlı bir bıçak kullanmış ama kesin sonuç otopsiden sonra ortaya çıkacak. Olayın tek bir görgü tanığı var" Sunay araya girdi "Görgü tanığı var, cinayet aleti hakkında kısmen de olsa fikir sahibisin; sen bunlardan daha karmaşık cinayetleri çözdün... Benim yardımımı neden istiyorsun?" diye sordu. Ekrem hafifçe sırıtarak "Çünkü cinayetin şuan ki tek şüphelisi, maktulün bir ay önce kalp krizi sonucu öldüğü kocası Ayhan. Zaten görgü tanığı komşularıymış: adam aynen şunu dedi 'Ayhan Bey bir ay önce ölmüştü, cenazesine bile katıldım... Ama bu gece, onu apartmandan çıkarken gördüm. Seslendim ama cevap vermedi. Hemen oturdukları daireye, Suzan Hanım'ın yanına koştum. Kapı açıktı. İçeri girdiğimde Suzan Hanım kanlar içinde yerde yatıyordu' dedi. Adam olayı o kadar dehşetle anlattı ki -haklı olarak- tüm söyledikleri aklıma kazındı" Ekrem olayı anlatınca Sunay düşünceli bir şekilde dışarıyı izlemeye başladı. Az önce soğuktan şikayet ederken, şimdi paltosunun düğmelerini açmıştı. "Şimdi nereye gidiyoruz?" diye sordu. Ekrem görüşünü engelleyen buğulu camları silerken "Mezarlığa... Adamın mezarını kontrol etmeye"

Mezarlığa geldiklerinde saat 02:17'ydi. Mezarlığın içinde iki tane polis arabası, etrafta ise olay yeri inceleme ekibi vardı. Ekrem ve Sunay hızlıca arabadan aşağıya indiler. Ekrem'in yardımcısı Serkan hemen yanlarına koştu "Hoş geldiniz başkomiserim. Şüphelinin mezarı şu tarafta; ben böyle bir şey görmedim" Sunay mezara doğru yürürken etrafını inceliyordu. Şüpheli Ayhan'ın mezarına geldiklerinde durdular. Mezar yarıya kadar doluydu, geri kalan toprak etrafa saçılmıştı. Mezarın boş olduğu belliydi. Ekrem "Adam sanki mezarın içinden çıkmışta, toprak etrafa dağılmış gibi" dedi. Serkan "Başkomiserim. Ayhan'ın cenaze namazını kıldıran imam da burada" dedi. Sunay heyecanla "Bize lazım olan imam değil! Gassal önemli... Ölüyü yıkayan gassalı bulun" dedi. Serkan denileni yapmak için hızla uzaklaştı. Ekrem merakla "Ne düşünüyorsun?" diye sordu. Sunay şüpheli bir ifadeyle "Bu olay aklıma Bulgaristan'da gerçekleşen Vampir mevzularını getirdi" dedi. Ekrem şaşırmış bir şekilde -dostu Sunay'dan böyle bir yorum beklemediği için-"Gerçekten adamın vampir olduğuna inanmıyorsun değil mi?" diye sordu, ardından devam etti "Senin gibi mantık manyağı birinden böyle bir şey beklemiyordum" dedi. Sunay güldü "Tabii ki hayır. Bu tip yaşanmış vampir olaylarında -en azından yaşandığı iddia edilen olaylarda- dirilen kişi, ailesindeki insanlara saldırırdı. İnsanlar bu kişinin lanetlendiği düşünüp mezarı açar ve kalbine kazık saplar, yakarlardı. Bu olay aynı onlar gibi; mezarından dirilen biri ailesinden birine yani karısına saldırıyor" dedi. Ekrem hayretle "Eğer dediğin gibiyse bu adamın ailesinden başkaları da ölecek" dedi. Sunay başını sallayarak "Şuan bir şey demek için çok erken. Adamın mezardan kaçıldığı ve bir başkası tarafından cinayet işlendiği aşikar. Birisi bu adamın ismini kötüye çıkarmak istiyor" dedi. O sırada Serkan yanında biriyle geldi "Ölüyü yıkayan gassala ulaştık. Mezarlığın iki sokak ötesinde oturuyormuş zaten" dedi, yanındaki adam "Efendim hayırlı geceler. Ben cenazeyi yıkayan gassalım. İsmim Osman" dedi. Sunay ;

"Ölüyü yıkarken bir farklılık var mıydı?
"Hayır efendim. Nasıl bir farklılık olacak hem?"
"Ölüyü cenazeye hazırlayan sensin, senin ifaden önemli"
"Elimden geleni yaparım"
"Garip bir soru olacak ama... Ölü olduğundan emindin değil mi?"
"Beyefendi, yıllardır bu işi yapıyorum; adamın ölü olduğundan emindim. Hem... Böyle bir şey nasıl olabilir?
"Bizde bunu araştırıyoruz. Arkadaşlar senin ifadeni alacaklar, sonra eve gidebilirsin"

Ekrem "Şimdi ne yapacağız?" diye sordu. Sunay "Ben eve gideceğim. Sen ise buradaki işleri hallet. Yarın maktül Suzan'ın otopsi sonuçlarını alırız. Bir de beni görgü tanığı ile görüştürmeni istiyorum" dedi. Ekrem dostane bir tavırla "Sunay bu iş basına düşmeden çözmemiz lazım. İnsanların düşeceği dehşeti düşünebiliyr musun? Yapabileceklerinin en iyisi yap" dedi. Sunay gülümseyerek "Merak etme, zaten eve uyumaya gitmeyeceğim; sabaha kadar bu olay hakkında mantık kurmaya çalışacağım" dedi. Sunay olay yerinden ayrılırken Ekrem işine döndü.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mezarından Dirilen Katil: 3. Bölüm - Yabancı Kadın

Mezarından Dirilen Katil: 2. Bölüm